Πατήλα Έλενα
Ψυχολόγος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πτυχίο Ψυχολογίας του Α.Π.Θ
Εξειδίκευση Οικογενειακή- Συστημική Θεραπεία. Τετραετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα Κέντρου Οικογενειακής Θεραπείας Θεσσαλονίκης, μέλους του «Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου εκπαίδευσης και επίβλεψης στη Συστημική» (European Family Therapy Association)
ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ
Λειτουργία Ιδιωτικού Ψυχοθεραπευτικού Σταθμού στη Θεσσαλονίκη
Λειτουργία Σχολών Γονέων Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολικών Κοινοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Υπεύθυνη Προγραμμάτων Συμβουλευτικής και Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης Σχολικών Κοινοτήτων
Υπεύθυνη Σχεδιασμού Προγραμμάτων Κοινωνικής Πολιτικής και Συντονίστρια Κέντρου Παροχής Συνοδευτικών Υποστηρικτικών Υπηρεσιών Ευπαθών Κοινωνικά Ομάδων
Υπεύθυνη Προγραμμάτων Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Ανέργων και Εργαζομένων
Υπεύθυνη Σχεδιασμού Έργων προώθησης της κοινωνικής ενσωμάτωσης ευπαθών ομάδων ανηλίκων και νέων.
Συντονισμός ομάδων εργασίας και ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων
Κέντρο συμβουλευτικής & Ψυχικής Υγείας
Η Έλενα Πατήλα ολοκλήρωσε τις πτυχιακές της σπουδές στη Ψυχολογία, στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ με κατεύθυνση τη Κοινωνική – Κλινική Ψυχολογία και είναι κάτοχος Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος Ψυχολόγου.
Σε μεταπτυχιακό επίπεδο, εξειδικεύτηκε στην Οικογενειακή- Συστημική Θεραπεία, στο πλαίσιο τετραετούς μεταπτυχιακού προγράμματος του Κέντρου Οικογενειακής Θεραπείας Θεσσαλονίκης, μέλους του «Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου εκπαίδευσης και επίβλεψης στη Συστημική» (European Family Therapy Association).Η εκπαίδευση περιελάμβανε τη Θεωρητική και Κλινική Εκπαίδευση στη Θεραπεία Οικογενειών, ζευγαριών και ατόμων.
Η ειδίκευση της αφορά την μελέτη, συμβουλευτική και θεραπεία ατόμων, οικογενειών και ζευγαριών καθώς και την μελέτη, στήριξη και ανάπτυξη της λειτουργικότητας, ατόμων και ομάδων, στο πλαίσιο των ευρύτερων κοινωνικών συστημάτων στα οποία συμμετέχουν και αναπτύσσουν σχέσεις (σχολικές κοινότητες, εργασιακό περιβάλλον κ.α.)
Η ειδίκευση της αφορά την μελέτη, συμβουλευτική και θεραπεία ατόμων, οικογενειών και ζευγαριών καθώς και την μελέτη, στήριξη και ανάπτυξη της λειτουργικότητας, ατόμων και ομάδων, στο πλαίσιο των ευρύτερων κοινωνικών συστημάτων στα οποία συμμετέχουν και αναπτύσσουν σχέσεις (σχολικές κοινότητες, εργασιακό περιβάλλον κ.α.)
Στοιχεία επικοινωνίας ψυχολόγου
Τομείς Επαγγελματικής Δραστηριότητας
Κλινική – Θεραπευτική Εργασία. Λειτουργία ιδιωτικού Ψυχοθεραπευτικού Σταθμού στη Θεσσαλονίκη και θεραπευτική εργασία οικογενειών, ζευγαριών και ατόμων, με στόχο την υποστήριξη ατόμων και οικογενειακών συστηματών στην διαχείριση κρίσιμων μεταβάσεων και αλλαγών, αναπροσαρμογή μη λειτουργικών πρότυπων επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, ώστε να είναι εφικτή η λειτουργική και δημιουργική εξέλιξη, του ατόμου και της οικογένειας.
Συμβουλευτική Υποστήριξη ομάδων γονέων σε θέματα ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης παιδιών και εφήβων, ως Σύμβουλος σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και κέντρα προσχολικής αγωγής και Συντονίστρια Ομάδων Γονέων καθώς και εισηγήτρια ειδικών εργαστηρίων αναπτυξιακών θεμάτων παιδιών διαφόρων ηλικιακών κατηγοριών και γονεϊκών θεμάτων.
Συμβουλευτική Υποστήριξη ομάδων γονέων σε θέματα ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης παιδιών και εφήβων, ως Σύμβουλος σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και κέντρα προσχολικής αγωγής και Συντονίστρια Ομάδων Γονέων καθώς και εισηγήτρια ειδικών εργαστηρίων αναπτυξιακών θεμάτων παιδιών διαφόρων ηλικιακών κατηγοριών και γονεϊκών θεμάτων.
Συμβουλευτική και θεραπευτική προσέγγιση
Οι δυσκολίες των σύγχρονων ανθρώπων, με όποια μορφή ή ένταση κι αν αυτές εκφράζονται, σε όποια επιστημολογική κατηγορία ή ερμηνεία κι αν γίνεται προσπάθεια να τις κατατάξουμε, συμβαίνουν και μοιραία αποκτούν το δικό τους νόημα, μέσα στο πλαίσιο και το σχεσιακό περιβάλλον, στο οποίο εκδηλώνονται και διατηρούνται. Με την έννοια αυτή, μεγαλύτερα ή μικρότερα ανθρώπινα συστήματα, ανθρώπινες ομάδες, που μοιράζονται ένα κοινό όραμα και αγωνίζονται για το δικό τους νόημα επιβίωσης, μπορεί σταδιακά να απορρυθμιστούν, να εμφανίσουν δυσκολίες και εμπλοκές, οι οποίες αποτελούν ταυτόχρονα, μοχλό εξέλιξης και δημιουργικής αλλαγής, εφόσον νοηματοδοτηθούν κατάλληλα μέσω της σύνθεσης αντιφάσεων ή αντιθέσεων. Μέσω της αποδοχής, του σεβασμού που τροφοδοτούν τη γόνιμη επικοινωνία και αλληλεπίδραση.
Σε μια πραγματικότητα, η οποία δεν προσφέρει πια ξεκάθαρα μοντέλα και κατευθύνσεις, όλα ζητούν την καθημερινή διαπραγμάτευση, επαναπροσδιορισμό και νοηματοδότηση, μέσω μιας ανοιχτής και ώριμης επικοινωνίας.
Σε μια πραγματικότητα, η οποία δεν προσφέρει πια ξεκάθαρα μοντέλα και κατευθύνσεις, όλα ζητούν την καθημερινή διαπραγμάτευση, επαναπροσδιορισμό και νοηματοδότηση, μέσω μιας ανοιχτής και ώριμης επικοινωνίας.
Ενδεικτικά δυσκολίες για τις οποίες μπορεί να είναι βοηθητική η Συμβουλευτική- Θεραπευτική Διαδικασία:
Άγχος
Κρίσεις Πανικού
Κατάθλιψη
Φοβίες
Θυμός
Δυσκολίες παιδιών και εφήβων
Πένθος- Απώλεια- Χωρισμός
Οικογενειακές Κρίσεις και Δυσκολίες
Δυσκολίες Ζεύγους
Πιο αναλυτικά για τις παροχές και το βιογραφικό μπορείτε να δείτε εδώ: https://psychologist-thessaloniki.gr/